POD 2 -moduulit


POD2POD 2 -koulutuksen tavoitteena on innostaa ja tukea opettajia digipedagogisten taitojensa jatkuvassa kartuttamisessa vertais- ja yhteiskehittämisen keinoin. Koulutus kytkeytyy kiinteästi oman työn kehittämiseen ja pohjautuu avoimuuden ja hyvien käytänteiden jakamiseen ja kokeilukulttuurin tukemiseen. POD 2 -koulutus antaa tukea Centrian innovatiivisten ja työelämäläheisten opetus- ja oppimisympäristöjen luomiseen, opintojaksojen uudistamiseen sekä monimuotototeutusten kehittämiseen.

POD 2 -koulutuksen suoritettuaan opettaja

  • tunnistaa koulutuksen digitalisaation ajattelu- ja työtapoja ja käyttää niitä opetuksensa uudistamisessa
  • on löytänyt käytännön keinoja uudistaa opetustaan aina opintojakson suunnittelusta ja toteutuksesta sen arviointiin saakka
  • tunnistaa vertaisoppimisen voiman jatkuvassa osaamisen kehittämisessä ja saa kokemuksia digiajan tiimityön, yhteisöllisen tiedonrakentamisen sekä jakamisen ja kokeilukulttuurin merkityksestä uudistuvalle koulutukselle.

POD 2 -koulutuksen ytimen muodostaa oman opintojakson tai sen osan tuunaaminen vertaisten tuella. Tätä tuetaan koulutuksilla, jotka koostuvat

  • ennakkotehtävästä
  • yhteissuunnittelua vertaisten tuella ja aktivoivia oppimismenetelmiä hyödyntävistä (3 x 2 tunnin) tapaamisista,
  • joiden välissä on itsenäisiä/ryhmissä toteutettavia välitehtäviä sekä
  • koulutusbrunssista, jossa esitellään oma toteutunut opintojakso.

Koulutuksiin osallistumisen edellytyksenä on kehitettävä opintojakso ja sitoutuminen tulosten jakamiseen (artikkeli, video, muu esitys). Lukuvuosittain järjestetään useita erilaisia koulutusmoduuleja, joista kukin voi valita itseään kiinnostavan tai osallistua useampaan koulutukseen.

Koulutuksessa hyödynnetään Open Badge -osaamismerkkejä, Avoimet oppimisresurssit.pngjoita ansaitaan osallistumalla koulutusmoduuleihin ja osoittamalla osaamistaan. Yksi osaamismerkki muodostuu ennakkotehtävästä, 3 x 2 tunnin lähikoulutusprosessista välitehtävineen sekä oman toteutuksen esittelystä koulutusbrunssilla. Osaamismerkeistä voi koota eritasoisia metaosaamismerkkejä.
Osaamismerkkien tarkoitus on auttaa tunnistamaan ja tunnustamaan opettajien digipedagogista osaamista.

 

Moduuli Kokkolan ryhmän aloitus Ylivieskan ryhmän aloitus
”Ja lopuksi meillä on tentti…” – eli vaihtoehtoisia arviointitapoja To 29.9.2016 klo 8:00 – 9:30

luokka 1009

To 13.10.2016 klo 8:00 – 9:30

tila C201

Eikö kaikkea tarttiskaan tehdä itse?

Avoimet oppimisresurssit osana opintojaksoa

Peruttu Peruttu
Silmuillaan – Silmu-laboratorio

opetuksessa ja simulaatio-opetus

Peruttu Peruttu
Autenttisuutta etsimässä – autenttisen oppimisen suunnittelu- ja arviointiperiaatteet Peruttu Peruttu
Puhuvasta päästä yhteisölliseen verkko-oppimiseen Peruttu Peruttu
Työelämä oppimisympäristönä  – mahdollisuuksia, haasteita ja ratkaisuja

Korvautuu Yrittäjyys-moduulilla

To 16.3.2017 klo 8:00 – 9:30

Toukokuu

To 23.3.2017 klo 8:00 – 9:30

Toukokuu

Kuperkeikka – käänteinen oppiminen käytännössä To 20.4.2017 klo 8:00 – 9:30 To 27.4.2017 klo 8:00 – 9:30

Muutokset mahdollisia.

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s